tisdag 27 april 2010

En givande dag

Idag på silverkursen blev jag äntligen klar med en infattning av en ganska stor opal. Det har varit ganska klurigt, framför allt att bestämma hur jag skulle göra den. Jag hade bara en diffus bild i huvudet när jag började, men jag är nöjd.

Ett par örhängen hann jag också med, en påminnelse till mig själv...De ska bara poleras lite när oxiden har torkat ordentligt.

Jag får en del förfrågningar på sådana här örhängen, fler är på gång och då kanske min hemsida äntligen är klar och så kan jag lägga in bilder där. Hittills har jag mest sålt innan jag hunnit fota. Och det är ju kul också!

Dagen avslutades med ännu en koncert på sonens förträffliga gymnasieskola. Det var dansbandstema i kväll och det skötte de med bravur, trots att mina förväntningar på musiken inte var höga. Inte det jag oftast lyssnar på alltså. Men de var jätteduktiga!

1 kommentar:

liene sa...

Hej! Roligt att du tittar in hos mig...jag har längre titat på den här medaljongen eller vad nu det kallas....måste medge-svag för sådanna och svag för silver....
Det bara en fråga ( fattig ,som man blir efter renovering.... vad kostar sådan...
Du kan gärna maila till mig på:
liene@lienesdesign.se
Trevligt helg på Dig...Fina saker du gör!