onsdag 5 oktober 2011

Min nya grej

Och vad döljer sig i plasten då? Jo, min nyupptäckta sysselsättning LERA!
Det är säkert 10 år sedan jag gick en kurs i keramik, då ihop med min son, och jag har längtat en hel del...Sonen får jag inte med mig tyvärr så jag får gå själv. Den här terminen får jag "lyxlira" lite och gå hela två kurser för silvret kan jag inte släppa helt än. Men snart måste jag bestämma mig...
Vad det ska bli? Jo ambitionsnivån är det inget fel på...Jag vill göra mig lite nya tallrikar! Det ser bra ut än så länge men jag fick veta idag att det, även om det klarar första gången i ugnen så kan det bli kritiskt om det kommer att hålla i glasyrbränningen. Suck! Och det vet jag inte förrän om flera veckor! DET är inte riktigt min stil! Jag vill jobba fort, mycket och NU!

Inga kommentarer: