tisdag 27 september 2011

Det var inte min dag idag




Silverkursen idag: jag kraschade den ringen jag gjorde till mig själv förra gången. Skulle bara knacka till den så att stenen satt bättre fast. Knäckte stenen! Blä 1!
Jag gjorde klart en annan ring med en sten från Sicilien, den som är på bilderna här. Mmm jag blev rätt nöjd. Provade den...Den passar inte! Blä 2!

Inte heller den här gången blev det en ring till mig, ger den till dottern i morgon. Så är åtminstone någon nöjd och glad. Gick hem och tröståt sushi. Ett tips, det är inte gott tillsammans med vitt vin.

2 kommentarer:

liene sa...

Hej! Suck ...så fint den blev men du vet hur den där gnag känsla brukar viska precis innan den sista gången man vet ju att man kanske ska låta bli men bank eller dunk osv... jag har haft mina vuppps med (som tröst!)
Jag vill ha en fint ring eller brelock fixat av dig....hur kan vi gå vägar?.

skapasaker sa...

Ja dottern blev glad idag i alla fall, och det var faktiskt ganska kul att ge henne något jag gjort.

Klart vi kan fixa ring eller berlock, för ring behöver jag ju förstås ringmåttet, och sedan vad du gillar. Eller vill du att jag får fria händer ;D?