lördag 30 juli 2011

Ut med det gamla!

Kolla vilken härligt rufsig bukett jag fick ihop till middagen ikväll!

Här ligger vår gamla markis...Good riddance! Jag förstår inte riktigt hur man kan välja orangemönstrade markiser till ett falurött hus, men det var ju sjuttital då...Har letat markisväv väldigt länge och på Skroten hade de helt acceptabla färger och mönster. För mig alltså, jag vet att det är många som gillar retro men...Nu är det alltså fixat, och svårt var det inte heller.

På temat ut med det gamla; jag har en lång jeanskjol som jag aldrig använder. Kom på att den nog var för lång. Har inget "före-foto" men nu går den ovanför knät i alla fall och jag tror att den kommer mer till användning.


Av resterna som jag klippte av blev det en stor ficka på sidan. Måste alltid ha fickor i alla kläder!




Och solen har lyst hela dagen! Jag har sytt i bikini, och klippt ute!


Remaking old things today. Still sunny weather, hope the sun stays for a while.

1 kommentar:

Call design sa...

Oj, vad mycket du har hunnit göra under semestern. Markisen blev superfin! Och allt det andra med!
Fortsätt njut av din ledighet!