måndag 4 juli 2011

Det har hänt att jag gnällt

över att det växer dåligt i vår trädgård. Och visst, en del saker jag planterar bara dör ut men när vi nu efter elva dagars resa kom hem var det till en djungel. En skogsklematis som håller på att ta över syrenbersån och ett vildvin på väg över stenaltanen. Jag har börjat i ett av uterummen och försöker ta över kontrollen men det känns som om jag håller på att förlora. Så låt det växa då!


På tal om vilt, vildvitlöken blommar! Det visste jag inte att den kunde, den är alldeles ny för mig. Och så fin den är, som en afrikansk lilja i miniatyr.

Varje vår sätter jag massor med penséer i krukor, och visst frösår den sig alltid. Men den här är lite extra tuff tycker jag nog.

My garden has grown into a jungle the eleven days we were on a holiday. I´m trying to maintain order but I doubt that I can win...

Inga kommentarer: