måndag 9 augusti 2010

Nysytt

Planerna på att flitigt använda symaskinen har funnits hela sommaren men det är konstigt hur trögt det går. Jag får mentalt pressa mig själv för att ens ha lust att göra något. Så brukar det inte vara. Kanske är det lika bra att jag börjar jobba igen (på måndag) så att jag blir lite effektiv igen.

Jag har i alla fall sytt ett par byxor, samma mönster som förra sommarens favoriter. Tyget är ett sådant där randigt som får en att minnas barndomens snickarbyxor, antingen blå-vitrandiga eller röd-vitrandiga. När jag ser bilden är jag inte helt nöjd men de är sköna att ha på sig.

Jag har nya etiketter att sy fast, pinsamt är bara att hemsidan funnits sedan januari och jag har inte gjort den klar ännu. Faktiskt inte påbörjat heller. Det var ännu en sak som jag hade föresatt mig att hinna den här sommaren...Blä! Vad gör jag med min tid???


4 kommentarer:

Singh sa...

De blev ju superläckra!

Pixi sa...

Jättefina!!=)

liene sa...

Byxor snygga!
Tjejen stygg...jag skojar...jag vet exakt vad du menar med den där effektivitet...jag blir slö med på sommaren ....det är inte fel känna båda tempot eller slö tillstånd!
Hur skall man veta när det är roligt ,om man har inte upplevt tråkigt?!
PS:snygg design lapp!

Efwa - Medea sa...

Härligt tyg!!! Jag hade ett par blåvita snickarbrallor i tonåren. Skulle vilja hitta sånt tyg igen jag med. Var har du köpt ditt?