lördag 13 februari 2010

Tack snälla för snabba råd

Sillen stickar var otroligt snabb med att ge mig tips om vad jag gör för fel med pomatomusmönstret. Att jag aldrig ska kunna lära mig att noga följa ett mönster. Det blir direkt pinsamt när jag varje dag står och käckt påminner elever om att läsa i sina instruktioner. Men jag erkänner, jag dras med av det roliga i stickningen och tror att jag har koll. Tror dock att jag kom ihåg att vrida de räta maskorna förra gången jag stickade pomatomus. Men att flytta maskor mellan stickorna, det stod längre ner i beskrivningen och då hade jag redan satt igång för fullt!

För att testa på "rätt" sätt får det bli ett par pulsvärmare i mjuka Primavera. Hade inte riktigt ork att dra upp hela strumpskaftet idag. Måste samla mig lite. Fast jag tycker allt att det blev stora hål ändå. Så tycker inte jag att det ser ut på andras bilder av mönstret!


Säkert att det ska vara så?

1 kommentar:

Sillen stickar sa...

Jag tycker det ser precis ut som jag är van att se mönstret. Men om du tycker det är för stora hål så byt till tunnare stickor. Mina Pmuddar har jag stickat med 2.5or + att jag stickar väldigt hårt(på gott och ont:)
Det var kul att få hjälpa dig!
/Sillen