torsdag 2 juli 2009

Visst blommar det i min trädgård

I denna oväntade sommarhetta frodas blommorna. Jag får naturligtvis springa runt och vattna annars ser de verkligen ledsna ut men får de bara vatten trivs de mer än väl i värmen.

Nyplanterad strandtrift, passade utmärkt i förra årets experimentkruka med barndomens stenkulor runt kanten.

Louise Odier blommar äntligen efter många års väntan. Tror att den trivs på den nya platsen! Och vad den doftar!

Doftschersminen står i full blom och jag önskar att jag kunde spara på den doften till en ruggig höstdag.

Förra året sådde jag en påse sommarblommor på en tom jordplätt. Det har frösått sig och kommit i år också.

En och samma ros är det här. Den hade inget namn när jag köpte den på Hornbach men den skulle dofta mycket. Jag har pysslat och haft mig, plockat elaka löss och vattnat och nu blommar den! Inte rikligt men några blommor kommer det i alla fall...

Inga kommentarer: