torsdag 30 april 2009

Jag ger upp! Vid den här tiden på året är det här nog en trädgårdsblogg.
Jag får liksom inte mycket annat gjort än att beundra allt som händer i varje hörn i trädgården. Jag ska försöka ta mig samman och göra annat också...Men...

...Jag måste bara visa något jag upptäckte häromdagen, hasselörten blommar! Jag såg det när jag rensade i rabatten och det var nära att jag missade det. Alldeles nära jorden långt under de blanka bladen fanns det några ludna klockformade små blommor. Inte de vackraste jag sett men rätt kul ändå...Och det verkar faktiskt som om hasselörten bestämt sig för att stanna. Inte för att den breder ut sig som jag hade föreställt mig men den blir stadigt lite, lite större för varje år.

1 kommentar:

Björn sa...

Hej Eva, Hade jag haft trädgården kvar hade jag nog också haft mängder av närbilder av allt som spirar, brukar bli lite av en besatthet på våren. Får kanske köra några av dom gamla i repris.