tisdag 21 april 2009

Härliga tisdag!

Tisdagar har hela terminen varit mina bästa dagar. Sovmorgon, slutar tidigt, går på silverkurs och så är det House på kvällen! Idag är inget undantag men det går lite på övertid. Kursen slutade egentligen förra veckan men vi fick lägga till två extra gånger. Yippi! Skapar lite stress bara, vad ska jag göra för att förbereda tillräckligt mycket så att jag kan göra saker hemma ända fram till september??

Smyckena här har jag inte gjort idag men väl länkarna. Eller nja, lött fast ringar på kullänkar. Pilligt men det gick! Hängena är bara tillfälliga. Ska fixa med det i helgen har jag tänkt. Kedjan är ett experiment med tunn tråd och grov regel. Rätt ok. Tre ringar blev det ialla fall idag men de är inte klara än. Ska göra något att löda på var och en.

Lite trädgårdsrapport får det väl bli idag också det här börjar ju likna en trädgårdsblogg!

Rosenripsen har precis börjat slå ut tillsammans med forsythian. Tulpanen blir rödare och rödare...Tittar man närmare marken ser man så´na här fina gula blommor också. Glömmer dock helst bort dem.
Mamma! Hjälp! Kommer du ihåg vad det var för lökar vi petade ner sist du var här? Minns att det var massor men inte vad. Jag tror att de har börjat komma upp bland kirskålen nu...

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja vad var det för lökar? Minns faktiskt inte. Det var väl några små tidiga, eller? Ja i din trädgård växer det riktigt ordentligt. Härliga bilder!