söndag 19 april 2009

Denna underbara hortensia fick vi idag av kompisar på besök från Irland. Det blev en mysig eftermiddag med fika och många skratt.

Det har även blivit tid över att åka till plantskolan, och här är de nyinflyttade:

En vit löjtnantshjärta som jag hoppas inte ska bli snigelmat. En röd solhatt, återigen. Har aldrig lyckats trots flera försök men slutar inte hoppas. Anledningen att jag åkte till plantskolan var att jag ville köpa en rododendron med en ovanlig färg men fastnade för denna som har samma färg på blommorna som de flesta andra vi har men med annorlunda blad.
Jag fortsätter frossa i vad som sker i trädgården, så här ser tulpanerna ut, kommer antagligen att missa när de slår ut i veckan. Eller får vi besök av rådjur...
Ormöga blommar och samma färg förväntar jag mig av alpclematisen som jag trodde hade frusit ihjäl i sin kruka. Det är första året och jag hoppas få se den blomma snart!

Slutligen i trädgårdsfrossarbloggandet (nytt ord?), rosmarin har överlevt ännu en vinter och börjat blomma.

Inga kommentarer: