tisdag 10 februari 2009

Idag på silverkursen provade jag på att smälta ner guld till små pluppar som jag ska fästa på en silverring jag har gjort. Att göra själva ringen gick hyfsat bra, att smälta guldet var inte heller så svårt förutom att det blev så små kulor (precis som jag ville)att några tyvärr rullade iväg för att aldrig bli upphittade igen...Smällar man får ta. När jag skulle fästa kulorna på ringen blev det däremot värre. Lodet hamnade inte rätt och de ville inte fästa. Jag skulle sätta fast minst tre pluppar på ringen men det var bara en som fastnade, och jag är osäker på om jag inte måste ta loss den också för den sitter nog inte så bra. Ursäkta de otroligt suddiga bilderna, jag flippar på min kamera just nu! Tiden rann ifrån mig och jag får ta upp arbetet nästa tisdag.


Ytterligare en detalj från kursen idag; Tv4 var där och filmade för lokal-tv. De höll på säkert över en timme och smög omkring med kameran. Antagligen klipps det ner till sekunder. Det ska i alla fall sändas i morgon bitti, vid lokalnyheterna varje timma, om jag förstod rätt.

Inga kommentarer: