fredag 30 januari 2009


Ikväll tittade jag ut genom fönstret och gissa vad jag såg! En älgkalv mitt i vår trädgård, kanske 3 meter frånbalkongdörren! Mitt i centrala Göteborg!!!När jag och sonen rusade ut på balkongen på andra våningen för att se bättre lät det nog en del, men älgen var helt cool! Den bara kollade på oss och klev sedan vidare in i grannens trädgård. Då brakade det till och ut ur buskarna kom mamma älg! Tyvärr var det så mörkt att jag inte lyckades få en bild, men ungefär där jag ritat in pilen kan man skymta det ljusa på mammans ben. Med lite god vilja kanske? Lite knasigt att de är så nära inpå och att de inte verkar skygga för oss människor alls.

Har gjort klart sjalen i kidsilk Haze. Den blev lika bra som den lila, minst! Fast den ser ut som en slags fladdermus när jag fotar den såhär.

Inga kommentarer: