måndag 17 november 2008

Nu har jag verkligen inte klarat av att blogga på riktigt länge! Jag som hade sådant tempo! Det hela började med att jag tröttnade på att min kamera inte ville zooma längre, jag vet inte vad det är med den men den börjar väl bli gammal och jag riktigt längtar tills jag kan köpa en ny!

Nu har det varit andra saker som hindrat mig, en massa skrivböcker som hela tiden ska rättas tillexempel! Jag har nog kommit i otakt för jag hinner ingenting annat än att städa undan och stöka till mitt skrivbord på jobbet och då kommer grejorna hem.

Men visst gör jag kreativa saker också, jag stickar på en kofta i turkos mohairgarn (Vivaldi). Eftersom jag tänkte mig att göra en sjal först tyckte jag att det skulle räcka med tre nystan. Tills jag började göra en kofta efter ett fint mönster från Drops. Färgen hade utgått hos Garnstudio men optimist som jag är trodde jag att det lätt skulle gå att fixa. Icke! Efter att ha ringt massor med garnaffärer hittade jag till slut garnet hos en garnaffär på Hönö. Hon lovade att skicka, tack och lov!

Silvret går framåt. Och tillbaka. Har de senaste gångera på kursen varit stressad av att terminen snart är slut och jag vill hinna förbereda så mycket som möjligt så att jag har att göra mellan terminerna (för jag fortsätter såklart i januari!) dessutom vill jag inte köpa mer silver för att jag måste sälja lite också. Nu löste det problemet sig, min bästa kund handlade för en hel del. Då uppstod ett nytt problem, jag har fått plats i biblioteket på jobbet att visa mina saker i deras monter, men sålde jag det jag tänkte visa! Producera mera! Har beställt silver från Sargenta i Malmö, men det är försenat. Hoppas jag har det imorgon så att jag kan hämta det innan kursen!

Som sagt, det är en del nu och jag tror inte att jag kommer att hinna med att blogga så mycket på ett tag. Men man vet inte. Kanske struntar jag i min dåliga kamera och slänger in lite bilder framöver!

1 kommentar:

Anonym sa...

Du får önska dig en ny kamera av tomten ;)