torsdag 7 augusti 2008

Nu är jag tillbaka i verkligheten igen

Grekland var som vanligt; underbart klart, blått vatten














goda, sliskiga fettdrypande gyros pita













mysiga strandpromenader med gapiga restauranginkastare














Jag fotograferar ofta blommor och växter, här är två riktiga kontraster...



























Och för första gången innebar Grekladsresan ett riktigt äventyr. I vår hyrda jeep körde vi upp, upp, upp i bergen mot den lilla byn Olympos. Här tog asfalterad väg slut...













Vi rekommenderades köra på en söndag då de inte arbetade på vägen. Andra dagar kunde man bli stående flera timmar om man hade otur. Jag är glad att vi lyssnade till det rådet och åkte på söndagen. Vi forsade fram i grus och sten (i 30 km/tim) på en väg som slingrade sig uppåt. Tillslut hamnade vi uppe i molnen! På bilden ser man hur vägen (det beige strecket) tar sig fram. Häftigt att tänka att vi åkte där. Det tog nästan en timme att nå byn och då var vi bra dammiga...













Så dök staden upp mitt i öknen som en pärla. På andra sidan stupade det tvärt ner mot ett klarblått hav.













Nu är jag som sagt hemma igen och det får vara slut på min reseskildring! Hoppas snart kunna komma igång med något roligt projekt, för det rycker i händerna på mig och det är ju egentligen det min blogg ska handla om... Ska bara få undan nödvändiga saker som tvätt, trädgårdsskötsel och matinköp först. Återkommer!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ser häftigt ut! Ser fram emot att snart få se mer bilder.

Anonym sa...

Å så fint, väcker minnen till livs.....

LADY JEN sa...

Hej Eva!

Låter och ser ut som ni haft en härlig resa. Vi hade det underbart i Italien.
Nu ses vi snart igen...

Vi får ta och färga lite garn sen oxå nån dag, nu har jag allt material.

gunnelsvensson sa...

Vilka fina Greklandsbilder!