tisdag 19 augusti 2008

Min kalender börjar ta form

I somras hittade jag en mening jag tyckte passar bra in på mig. Först tänkte jag brodera det på en tygbit, vilken som och göra något av, men sedan kom jag ihåg lärarkalendern jag alltid får i augusti. I flera år har jag klätt den med broderi eller foton. Det är kul att göra den så personlig som möjligt tycker jag. Broderar jag den kan jag dessutom sätta en nål i tyget och fortsätta broderiet när jag sitter på något tråkigt möte eller så...Framsidan ska se ut så här

















På baksidan har jag skrivit en sak som stod på en etikett till ett häftigt tårtfat i tre våningar. Så här stod det

Jag ska sy ihop fodralet så att det blir klart att använda, men jag har lämnat det lite tomt för att kunna roa mig och fördriva tiden på jobbet när tiden känns lång och händerna behöver arbeta. Det verkar bli lite glest mellan blogginläggen, inte varje dag i alla fall, för det är en miljon saker att göra på jobbet just nu.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det blir säkert ett roligt omslag! Är det ett budskap du sänder till dina elever?

Annars bra här! Lite linedansuppvisning i S Sandby står på programmet.

Kram på er alla!

Bambustickan sa...

Måste säga att det är skönt att höra... tråkiga möten är det ont om men tråkiga lektioner Oja, jag vet inte hur många strumpor och meter jag stickat...
Så änu en gång är det skönt att höra att man inte är o normal när man i bland har ett stort behov av att ha något i händerna...

Anonym sa...

Jag vek mig när jag läste din första text till framsidan, helt underbart. Det är något jag skulle behöva anamma mer. Hoppas du har det bra på jobb, vi hörs.

Lena sa...

Vilket härligt broderi!! jättefint.
Min kalender har fått ett tygtryck på framsidan.får nog utveckla det till broderi nästa år?!