lördag 12 juli 2008

Skönt att åka iväg-härligt att vara hemma igen!

Mammas lavendelhäck! HUR gör hon för att få den så här häftig? Precis såhär vill jag att min lavendel ska se ut också men jag är väl glad att den överlever...Bäst av allt är att allt är gjort av sticklingar från en 40 år gammal planta. Suck! Jag har väl fel jord eller nåt.

Naturligtvis åkte jag till Stof och stil, inte ett Skånebesök utan det. Och som vanligt hade jag svårt att bestämma mig, men den här gången var dottern med och valde tyg till kjolar så allt är inte till mig.



Nu har även jag sett Turning Torso i verkligheten. Trots många besök i trakten har jag aldrig tyckt att det var något att lägga tid på. Fast det var det. Inte torson själv, men bostäderna man byggt omkring var roliga. Och vädret var kanon trots att det skulle bli moln och allt möjligt.
Grönt thé med jasminsmak, inköpt på Tirups örtagård (jodå, dit åkte vi också!) Från början är det bara en boll, och den vecklar ut sig till en blomma när man häller vatten på den. Ser ganska äcklig ut, och smakade inte något. Men så är jag inte en thédrickare...

2 kommentarer:

makiato sa...

Den lavendelhäcken är helt fantastisk! Har inte haft samma tur med mina sticklingar tyvärr...

Anonym sa...

Emilie tyckte att det var ett gott te! Så det så!