söndag 13 juli 2008

Jo förresten!

Koftan/tröjan jag började på och bloggade om den 23 juni är klar. YES! Det var ju först ett mönster på en halsduk...som blev bättre som ärm...och nu är det en kofta. Det är alltid lite svårt att veta hur man ska göra med knäppkanten tycker jag och tillslut bestämde jag mig för att bara ha två knappar i halsen för att inte koftan ska halka ner över axlarna, materialet är nämligen tungt och slinkigt för att en av trådarna i stickningen är bandgarn i viskos.
Knapparna gjorde jag av silvertråd och pärlor. Det var lite knepigt att få det bra för silvertråden jag har är nog 0.5 mm och den gick av hela tiden.
Tillslut fick jag två ganska bra.

2 kommentarer:

Anonym sa...

guu vilka snygga knappar!

skapasaker sa...

Hej Maya, roligt att du tycker det! Vi kan kanske göra några om vi ses i sommar? Skulle vara kul! :-)