onsdag 25 juni 2008

Sommarprat och luktärter

Har alldeles nyss lyssnat färdigt på dagens sommarpratare. Idag var det alldeles extra bra, Fredrik Härén pratade nästan utan musikavbrott om att ha hopp, och att tro på det man gör samt att göra det man tror på. http://www.sr.se/cgi-bin/p1/program/index.asp?programid=2071 Kan rekommendera det programmet, kommer nog att försöka lyssna på reprisen ikväll för jag missade början.

Det har äntligen slutat blåsa och jag har spenderat dagen ute i trädgården. Klipp ner en del, planterat om, flyttat på växter och suttit och värmt mig i solen som faktiskt tittat fram då och då. Planterade äntligen om en kruka med luktärter som jag köpte för flera veckor sedan, funderade en stund på vad de skulle få som växtstöd och hittade aluminiumtråd (tack Björn!) som bara blivit liggande. Det blev en ok men något vinglig historia som jag hoppas snart ska täckas av blåa luktärter. Får växa ikapp med tyget bakom från IKEA...Jag har läst att man ska toppa luktärter är de kommit upp en bit så att de inte blir så vingliga, hoppas detta funkar för nu har jag toppat alla.

1 kommentar:

LADY JEN sa...

Tack för en mysig eftermiddag Eva. Kul att träffa din familj och se hur ni bor:)

Jag har suttit och kollat lite på färg, skickat iväg lite mejl så... hör av mig om nån dag när jag vet ett bra ställe att köpa från.

Kram Jenny