tisdag 26 juli 2011

Kärringar på kärringrunda?

Nej några kärringar kände vi nog inte oss som, hur det nu ska kännas. Men vilken rolig dag! Precis den energikick jag behövde just nu! Det var inredningsbutiker, tygbutiker, garnlager om vartannat. Jag svämmar över av alla intryck och idéer jag fått idag. Lite duktig har jag också varit, jag har inte köpt en massa tyg och garn att lägga på hyllan tills det blir något av dem. Tyvärr kunde jag inte hålla mig på Almedahls där jag vrålfyndade kuddar till utemöblerna med matchande plastat tyg till duk. Inte heller kunde jag gå förbi ett Gripsholms påslakansset i Pippi Långstrumpmönster...Stooora vita handdukar till fyndpris... Men det kommer ju till användning direkt och är något som behövdes.

Överallt fanns det kul skyltar med text på. Jag fotade allt för att ha senare när broderi-inspirationen tryter. Just nu favvis:"Sorry if I look interested. I´m not." Den funderar jag på att trycka på en tröja... Eller:"Smile!!!! It confuses people"

Som tur var hade vi fika med annars hade vi inte orkat hålla ångan uppe från 10-18, hårt abetspass!

Första fikan; Skroten. Snygg bakgrund vi hade där! Om man gillar rostiga saker...


Andra fikan; Kinnagarn. Sååå kaffesugna!


Tredje fikan; Blommigt och prickigt. Då nöjde vi oss med stenar vid vägkanten. Vi var trötta men glada, och solen kom fram och värmde oss.


Att man kan höja humöret så med lite shopping! Och supertrevligt sällskap förstås...

Inga kommentarer: