tisdag 7 juni 2011

Ännu en studentbal jag varit inblandad i






Den här fina tjejen fick jag vara med och hjälpa inför balen. Hon hade köpt en klänning men den var på tok för lång så jag la upp den. För övrigt satt den som en smäck och färgen var verkligen perfekt till henne.
Vädret är ju inte riktigt att lita på så jag sydde en bolero till klänningen. Eftersom accessoarerna skulle gå i silver blev den vändbar, en blå sida och en silverfärgad. Vet faktiskt inte riktigt vilken sida som satt ut på balkvällen, men här posar hon i båda varianterna.



Ett par örhängen med blå swarowskikristaller fick hon först idag, på sin studentfest, men hon är ju så fin i blått att jag hoppas de kommer till användning vid andra tillfällen.


Another promdress that I´ve been involved in. I didn´t make the dress, I just shortened it, and I made the little jacket and the matching earrings.

1 kommentar:

liene sa...

Hej! Jag skrev kommentar tidigare men nåt gick snett gör en ny test!
Underbart idee med vändbar bolero och klädningar och örhänge sagolika!
Fint fint!
Ha en bra tid frammöver nu när det blir ledigt!
Soliga hälsningar Liene