söndag 29 maj 2011

Festtider

Nu är det snart studenttider med baler och fester. Kul är att jag har haft fullt upp med projekt under den senaste månaden. Roliga, utmanande projekt. Balklänningen som jag bloggade om för ett tag sedan är klar och levererad. Foton på tisdag...

En annan balklänning är kortad och till den har jag sytt sjal och bolero, samt kortat en annan finklänning. Även det levererat, foton kommer senare...

När goa grannen K i lördags sa att hon saknade något att ha över axlarna till sin aftonklänning men hade silvergarn och påbörjad virkning som inte blivit bra, provade jag att sticka i stället. Den blev klar idag och jag tror att hon blev nöjd. Stassen ska användas på tisdag i England på flashig operaföreställning så det var i grevens tid...



På helgen om två veckor ska jag på fest. Funderar så att det knakar på vad jag kan tänkas sy till mig själv men det ger sig nog.


Det må så vara att detta upptar mesta delen av min lediga tid just nu men det är så gott att få arbeta med den delen av min utbildning för en gångs skull. När jag får det lugnare kring mig ska jag fundera ut ett sätt att få göra det oftare...

Inga kommentarer: