lördag 2 oktober 2010

Bilden är lånad från utställningen

Idag var jag på utställningen Trådkonst på sin spets på Frölunda kulturhus med världens bästa Ann. Hon har för övrigt med två av sina verk på utställningen och jag kan varmt rekommendera alla i Göteborg med omnejd att göra ett besök. Jag själv är en äkta knyppelhatare men uppskattar allt nyskapande. Det här var riktigt inspirerande och jag har faktiskt bestämt mig. Jag ska förstå hur det hänger ihop med knyppling så kanske jag kan använda det i mitt silverskapande?


För att förstå "korsning" och "vridning" med händerna klippte jag av lite koppartråd och slog upp mitt urgamla handarbetslexikon och försökte. Det blir misstänkt likt fyrflätning tycker jag en så har jag ju precis börjat...Jag får försöka lite till tror jag.

1 kommentar:

MA sa...

Hej Eva! Kul att läsa din blogg :)
Jag undrar om du har haft tid att fundera något på "project runway"? Hoppas att du har det bra!
//Martina C (gick i 9C:1 på Trulse)