lördag 11 september 2010

En dag på rymmen

Tidigt, tidigt i morse hoppade vi på Stenabåten till Danmark. Go frukostbuffé till att börja med. Här har jag förresten den turkosa tröjan som den blev tillslut, jag stickade till en resår i halsen, den var för vid annars.

Vädret var inte på vår sida, ett ettrigt duggregn som höll i sig hela dagen. Vi var ute på grenen i Skagern men vände efter fem minuter. Då var kläderna alldeles genomblöta och kameran fick torka framför fläkten i bilen på väg in mot Skagern centrum.

När vädret är så trist funkar caféer desto bättre. Den här tavlan satt bredvid vårt bord.

En underbar doft gjorde det lätt att hitta till en bolcherfabrik. Det var som godisaffären i Pippi.
Vädret hade lugnat sig lite när vi kom till gamla Skagern och det gick bra att gå ut och vara på stranden.


Det slank visst ner några stenar i min ficka, jag kan bara inte låta bli! Jag har en plan på vad jag ska göra med alla stenar jag samlar men mer om det när silverkursen startar nästa vecka...Inte ska jag göra små stentroll i alla fall!

Det var en bra dag idag i en helt annan miljö. Många intryck att smälta och jag HAR börjat sticka med det underbara garnet från Liene. Och jag har under de tre timmar det tar mellan Sverige och Fredrikshamn kommit ganska långt. Avslöjar nog snart vad det ska bli. Om det funkar som jag tänkt.


3 kommentarer:

Anna sa...

Låter som en alldles underbar dag!
(Jag hade också en bra dag med dina fina elever)

liene sa...

Så skoj med fynd från besökta platser....det är minnen som räknas !
Tröjan sitter ju hur fint som helst!

Anna Stilla sa...

Men jösses, vilket underbart hår du har! Jag kan inte slita mig ifrån skärmen!!!!