söndag 1 augusti 2010

Bokmärken

Jag har en tendens att tappa bort mina bokmärken rätt fort och har därför oftast ett kvitto eller liknade för att veta var jag slutade läsa sist. Ibland viker jag hörnen (skäms på mig!) och låtsas som om det inte gör något.

När jag såg Virkverkets senaste inlägg med mönster och allt kunde jag inte låta bli att testa. Jag kollar bloggen på min nya iPhone och läser väl mest, och glömmer att titta på bilden. Därför är den ena figuren lite annorlunda i ansiktet, jag vände liksom huvudet åt ett annat håll. Detta fixade jag på nummer två, det gör ju inte så mycket. Vi människor ser ju inte heller likadana ut.


Jag gjorde en liten ändring på "halsen" och stickade en snodd i stället för att virka fasta maskor.

1 kommentar:

Annika sa...

Vad kul – och en helt ny variant med rosa lurvmössa :)