fredag 2 juli 2010

Fredagens broderi...

Nu har jag gått över till att brodera i det material jag egentligen tänkt prova; aluminiumnät/insektsnät. Det är något bångstyrigt men jag ska vinna!

Först ett nät av trådar att arbeta med bottensömmen på.

För att jämna till lite försökte jag mig på en kant med efterstygn.

Trådar diagonalt, först på ett håll

Sedan på andra hållet

Franska knutar var inte lätt att få till i mellanrummen, men pärlor...

Mer utfyllnad

Ett par rader med stjälkstygn runt motivet för att rama in.

Nu är grunden klar, i morgon ska jag arbeta vidare!

Jag har en plan...

3 kommentarer:

Anniqa sa...

Nu är vi på landet och jag har just visat Mamma din härliga trädgård - fantastiskt! Vissa människor behöver en trädgård att pyssla om. Och broderiet ser härligt ut, lycka till! Hälsningar Anniqa och Margaretha

skapasaker sa...

Hej! Ja det är härligt i trädgården, svårt att komma härifrån...Hoppas ni har det härligt på landet oxå.
Eva

Pysselfarmor sa...

Vad häftigt att brodera i ett myggnät!