söndag 9 maj 2010

inspiration-färgexplosion!

En liten rapport från Lisebergs trädgårdsdagar. Vilken tur att det var bra väder idag, vi skulle egentligen gått dit igår men då regnade det hela dagen och då är det inte kul.

IKEA hade som vanligt en monter. Jättefräscht med turkos och vitt. Och det är inte ofta jag inte gillar det IKEAs inredare gör.

Mer rost i trädgården!

Inspiration för mig som gillar att gjuta i betong, det fanns hur mycket betonginspiration som helst.


En liten syrénberså kanske man ska fixa i sommar? Jag vet nog precis den perfekta platsen.

I en grund damm hade man lagt armeringsnät och stoppat i snittblommor. De låg och flöt och var väldigt dekorativa. Och vilka färger!


Till slut en skylt jag nog kan sätta var som helst i min trädgård...

1 kommentar:

Bodil sa...

Visst var det underbart?! Jag tänkte på dej när jag såg alla betongideer. Kraaaam!