söndag 25 april 2010

Ännu en sjal

När jag börjar sticka på något nytt undrar min man vad det ska bli.

En sjal, svarar jag.

Men har du inte tillräckligt många nu, undrar han då.

Jag undrar, finns det någon begränsning på hur många sjalar man kan ha? Jag tror inte det. Eller visst, i ärlighetens namn har jag inte något behov av just en sjal men det är ett så hanterbart projekt. Det går inte åt så mycket garn och jag köper som bekant oftast ett nystan för lite. Den här gången var utmaningen att använda alla småsnuttar av bomullsgarn som jag hittade när jag rensade sist.


3 kommentarer:

LADY JEN sa...

Åhhh så fin, och alldeles vårig!! Håller med dig om att man kan göra hur många sjalar som helst... :-)

Nu har vi hämtat hem fåren, så de står i vår lada. Om en stund kan du se de på bloggen. :-)

liene sa...

Så fina färgen riktigt färg kick!
Jag håller med sjalar är hanterbara ... hur många kan man ha -många...jag räknar inte de, men de är många och många vill till!
Jätttttttte fin!Roligt för garn korgen att få finare shape inför säsongen! ( hi hi hi!)

Jag skall inte använda order som jag själv gillar inte du kanske vet vilken ( om inte- duktig! gleee det växer i munen vid uttalet!)

á Yeliqa sa...

Vilken gladsjal du har virkat!!! Helt perfekt att göra sig av med små garnstumpar som annars lätt bli liggandes och man kan ju aldrig få för många sjalar :)