onsdag 17 februari 2010

Det är tyst i mammas hus

Jag vaknade tidigt, gjorde kaffe och satte mig att skriva omdömen (det tar aldrig slut!). Tonåringarna drar timmerstockar och mamma håller i sin kurs i line-dance. Medan jag sitter och skriver vandrar tankarna iväg.

Med några lätta klick på datorn hamnar jag i min favoritaffär. Jag är ju bara 20 minuter med bilen från att kliva in genom dörrarna där.Ska bara kolla lite och sedan kan jag skriva fler omdömen...Måste i alla fall se efter när de öppnar.
Kolla skjortan på bilden, vill ha! Eller snarare GÖRA! I somras när jag var på Stoff och stil stannade jag i fyra timmar. Då fick jag slita mig därifrån men jag var inte riktigt klar. Nu har jag lovat barnen att jag bara ska in i 20 minuter sådär för att köpa ett mönster. Vem är det jag lurar?
Jag har fem omdömen kvar i den här klassen, om jag gör dem får jag lov att sticka dit sedan. Ingen kommer ens att märka att jag åkt. Bara jag...

1 kommentar:

Anonym sa...

Avundsjuk - skulle också vilja ha någon som bor i närheten av Stoff och stil så man kan åka dit och fynda. BMA