onsdag 6 januari 2010

Det snöar i Göteborg



Då passar jag på att kura inomhus. Jag håller på med ett experiment med ett garn jag haft väldigt länge. Ett obehagligt stickigt ullgarn. Vävgarn, tror jag att det är. Jag stickade en prov och slängde i tvättmaskinen. Det krympte en del men inte så farligt, och blev mycket mjukare.

Jag har en massa färger av det här garnet och det bara ligger i lådorna och tar plats, så när jag hittade ett mönster på en rolig sjal när jag var inne och kollade hos Kristina-Lakris slog jag till. Nu är jag nästan klar med den och sedan ska den åka i tvättmaskinen innan jag blockar den. Det kan gå alldeles åt pipan. Eller så blir det en varm, något stum sjal att ha utanpå jackan. För den kommer nog alltid att vara stickig.

Lite silver har jag också hunnit med idag, jag gör broscher ca 5 cm höga och har fått förfrågningar på om det går att göra dem som små trassliga hjärtformade örhängen. Här är första försöket, men jag har inte betat dem än så de är inte så blanka och fina. Ska göra lite försök och sedan ska jag göra dem fina och blanka när kursen börjar igen om några veckor.
Märks det förresten att jag är alldeles kär i min nya kamera?

1 kommentar:

LADY JEN sa...

Det snöar här oxå, blir så fint och ljust ute!!
Skall bli spännande att se sjalen färdig sedan, nyfiken.
Och ja, jag tror att du gillar din kamera riktigt mycket :-D