onsdag 12 augusti 2009

Så hur blev nu dagen?

Den där allra sista på årets längsta ledighet...

Jodå, jag tog på mig mina nysydda blommiga brallor, ett par rejäla skor att gå i och promenerade över bron in till stan!



Visst lutar det lite uppåt men det är så härligt att se en annan vy än när man far över i bil i full fart

Operan i förgrunden och Masthuggskyrkan på avstånd. Vädret var för en gångs skull pålitigt, soligt om än lite blåsigt. Men det var varma vindar.

Kulturkalaset pågår för fullt och på Gustav Adolfs torg var det europeisk marknad. Jag blev lockad av allt men hade inte ro att stanna för jag skulle möta mina irländska vänner på café. Hoppas jag orkar dra mig dit i morgon efter jobbet, det fanns så mycket att titta på. Mat, blommor, hantverk...

Allt inramat av en underlig utställning med skyltar. Jag fick med några innan batteriet i kameran la av.


På foten till den här stod det så här:

Inga kommentarer: