fredag 10 juli 2009

Måste tipsa om en bra sak, kanske är jag den siste att upptäcka blindnålen, men jag tipsar ändå...Jag är inte blind, lång därifrån men jag gillar lätta lösningar.

Var på Knapp Carlsson igår för att köpa lite smått och gott och passade på att fråga efter en slags nålar jag fått av en kompis men som jag bara har en kvar av. Jaså, du menar blindnålar sa hon bakom kassan, och plockade fram ett paket. På bilden framgår hur de funkar och jag måste säga att det går riktigt snabbt att trä en sådan nål! Och nu behöver jag inte vara så rädd om den enda jag hade kvar för jag har en helt ny ask!

Ett besök på Strikk var oundvikligt och jag kom naturligtvis inte tomhänt ut...

Ett par garn till nedsatt pris kunde jag inte motstå. Marinblått merinoull, 4 ply soft och flerfärgat Gala Print, siden/viscose/lin/polyamid. Antagligen gjorde jag samma gamla vanliga dumhet, två nystan av varje men jag vet ju inte vad jag ska ha det till! Sedan kommer jag att behöva ett till...

Idag har jag fått reda på att jag kommit in på en distansutbildning jag sökt. Jippi? Eller?Ämnesdidaktisk fördjupningskurs med inriktning mot slöjd. Kan nog behövas för jag känner att jag behöver en uppdatering på området. Det är ju trots allt snart 10 år sedan jag började arbeta som lärare och jag behöver höra andras röster, liksom. Visst pratas det på arbetsplatsen men det skulle vara skönt att lyfta blicken något. På jobbet är man alltid mitt uppe i 1000 projekt och tankar och det ska helst inte ta mer än 7 minuter per diskussion...Tänk att få en hel dag på sig att arbeta med samma sak! Det är ju 4 heldagar inplanerade på två terminer. Att få tänka en tanke från början till slut. Lyx. Hoppas bara att jag håller ut, jag hade liksom tänkt jobba som vanligt under tiden...

Inga kommentarer: