tisdag 7 juli 2009

Det är underligt vad snabbt man vänjer sig vid att det är otroligt varmt varje dag. När det sedan blir kallare och det seglar upp ett moln då och då på himlen, kanske rent av regnar en del, då tjurar åtminstone jag och vägrar gå utomhus. Trädgården som pysslats om på heltid glöms bort helt och hållet.

I går kväll gick jag en runda och såg att de hatade äckelsniglarna plötsligt hotar att invadera. Det blev till att hals-(eller var det nu tar)hugga ett ansenligt antal. Nu är det KRIG!

I kväll vågade jag mig ut igen (alltså det är inte så kallt, jag bara tjurar för att det inte är jättevarmt) och det var tur, för jag fick syn på att mina stockrosor som är högre och kraftigare än någonsin precis är på väg att slå ut. Alldeles svarta är knopparna, sedan skiftar de i rött (eller är det purpur) när solen lyser genom de skira kronbladen.


Jag har börjat på en ny "englemaskesjal", det är svårt att låta bli för det går så fort. Jag började igår och är nästan klar nu.

Inga kommentarer: