söndag 14 juni 2009

Det har varit mycket ett tag nu...

Jag ser att det är två veckor sedan jag bloggade här, trots att jag tycker att det är himla kul har det inte funnits någon ork och kraft över. Normalt sett vid den här tiden är det mycket att knyta ihop och avsluta i skolans värld. I år har dessutom dottern tagit studenten och sonen slutat nian...Hjälp vilka logistiklistor jag haft! Klänningarna (tre!) sydda, maten fixad, huset städat. Jag tror att det tog en vecka innan jag slutade känna mig bakis. Och då kan jag tillägga att jag inte drack en droppe...Men vilken härlig dag det blev!!!

Sonen har haft bal (fast man ska kalla det "fest" i stället...) och det var så himla lyckat, han hade jätteroligt! Där har jag inte några bilder än, får jag väl tillägga. Det ska komma en cd på posten med bilder men jag får se om jag får tillgång till den...Grundskolan är i alla fall slut för hans del nu och det är faktiskt skönt! Nu slipper jag vara både personal och förälder i skolan, liksom.
Vad mer har hänt sedan sist? Jo dotterns pojkvän har bott hos oss några veckor och han lär henne jonglera med eld. Ganska häftigt men borde man inte som mamma bli åtminstone lite orolig?
Idag har det äntlligen slutat regna och jag har tagit mig en tur ut i trädgården. Det har växt en hel del både sådant man vill ha och sådant man kan vara utan. Men det är så skönt att ha gått ner i varv, och det är avkoppling att gå och dra ogräs. Nu är det bara min egen avslutning på terminen kvar, så långt som till midsommar har jag inte kunnat tänka och det är ändå bara en vecka dit. En dag i taget! Och det är så gott att gå ut i trädgården och plocka timjan att marinera mozzarellan med och att baka en chokladkaka med massa mynta! Lyx!

Inga kommentarer: