tisdag 12 maj 2009

Ett projekt avslutat! Tröjan är klar

Nu är tröjan klar! Jag har stickat på nummer 9 och det kan ju vara därför det har gått fort. Jag ser i mina tidigare inlägg att det var den 3 maj som jag började sticka på den så...en dryg vecka har det tagit. Nu låter jag som ungarna i slöjden, men jag är faktiskt förvånad över hur snabbstickat garnet är. Jag har inte heller behövt fundera över mönster utan stickat lite på känn. Fram och bakstycket är stickat i en del, halsen blev tyvärr för stor men det löste jag med en virkad kant.
Skön känsla av bomull/viscose, perfekt nu till sommaren! Har börjat på ett nytt projekt i Brilla fast en annan färg som jag hade hemma sedan tidigare. Tänkte sticka något med lite mer "rätt" storlek på stickorna. Mer om det senare.

2 kommentarer:

karin sa...

Hej! Din tröja blev ju jättefin. Och färgen är verkligen "din" färg!!

skapasaker sa...

Tack! Ja, jag blev helnöjd!!!