tisdag 14 april 2009

Nu har jag inte skrivit i bloggen på länge! Det har varit ett skönt påsklov med välbehövlig ledighet. Jag har precis hunnit med att lägga in en bild varje dag i den andra bloggen, för man vill ju inte sitta vid datorn någon längre stund när man har besök. Och det har jag haft.

Men nu har jag satt igång igen, litegrann i alla fall. Studentbalssklänningen till systerdottern är klar. Det blev en cape till efter eget huvud och inspiration från en känd isländsk designer...Minns inte riktigt hur förlagan såg ut men så här blev min!
Halsband och ett par örhängen att matcha till klänningen.
Min andra systerdotter har önskat sig smycke i en helt annan stil, ett peacemärke-halsband. Jag gjorde ett par örhängen till också. De blev äntligen klara idag, det var krångligare än jag först trodde. Fast de blev ganska roliga...

Silverskedarna som blev två par örhängen tidigare har nu blivit ett par till. Delen mellan skaftet och själva skeden passade utmärkt att använda. Tre par örhängen hittills av två små skedar. Det är inte illa. Jag har fortfarande en något svåranvänd del kvar av skedarna men jag ska nog komma på något!

Jag hann med att göra en sjalnål till, den här blev tyngre och inte så tunn som den förra. Funkar bra.

Slutligen, koftan i bambu/bomullsgarn som jag trodde skulle vara klar långt tidigare...Garnet tog slut när jag bara hade några få varv kvar på andra ärmens axel. Tack Anniqa för att du kunde avvara ett nystan så jag blev klar!

Inga kommentarer: