söndag 8 mars 2009


Den här helgen har jag hunnit med massor! För ett tag sedan fick jag 4 silverskedar av en kompis. Tänkte först smälta ner dem men fick veta att det inte skulle funka bra. Nu har jag sågat av skaftet på två av dem och tänker löda på ett stift bakpå. Fina örhängen blir det. Resten av de skedarna har jag sågat som två hjärtan. Vet inte om det också ska bli örhängen eller om jag ska löda ihop de två halvorna till ett hänge? Roligt är det i alla fall! Fortsätter på tisdag.

Jag har också gjort ett par långa pulsvärmare till dottern, hon köpte sig en ullcape på rean och har längtat efter att få använda den men det har varit för kallt, det blir ju liksom inga ärmar i den och det blåser rakt in. Vet inte om de här muddarna hjälper jättemycket men hon kan ju prova.
Som sagt, det har blivit mycket gjort den här helgen fast antalet timmar antagligen varit det samma som alla andra helger. Jag har till och med hunnit laga ett par av sonens gympabyxor som väntat i syrummet länge, och ändrat en sjal som jag retat mig på ett tag. Kanske hänger det ihop med att jag röjt på min arbetsplats? Bild i den andra bloggen för det var verkligen dagens händelse!

Inga kommentarer: