söndag 15 februari 2009

Lite arbeten har blivit klara de senaste dagarna. Tack och lov för många kvällar framför tv:n med Let´s dance och liknande som man inte behöver titta på, bara vara social. Och sticka färdigt saker...Titta lite då och då när det verkar intressant. Engelska filmer går också bra, då hör man ju vad som händer och kan titta lite så att man hjälpligt hänger med i handlingen. Varför måste jag ha tv:n som alibi förresten?

En till sjal i underbara kidsilk haze, luftmaskor och stolpar och en riktigt grov virknål (i förhållande till garnet i alla fall...) Gjorde pulsvärmare till i Bris, ull och sojagarn som jag köpte på kärringrundan. Hade jag vetat hur läckert det garnet är hade jag köpt många fler nystan! Mönstret jag använde är Stickfrossas och jag la till en virkad kant längst upp för att jag ville att det skulle passa med sjalen, Bris-garnet hade inte riktigt rätt färg.

Ett par pulsvärmare till i det andra Bris-garnet jag köpte. Jag stickade resår på undersidan och ett roligt fjädermönster på framsidan. Blev jättenöjd!

Inga kommentarer: