söndag 4 januari 2009

Här kommer inlägg nummer 100!

Att skriva blogginlägg 100 förpliktigar, men jag hade egentligen bara tänkt lägga in en bild på att orkidén jag fick av mamma före jul faktiskt lever och att jag för första gången någonsin ser knoppar på orkidé öppna sig. Tidigare har de bara skrumpnat och trillat av. Jag är verkligen usel på att sköta dessa skönheter och hade gett upp. Exemplaret jag nu fick var så fint, med fyra stänglar och en hel massa knoppar. Efter några dagar började knopparna bli gula, skrumpna och falla av och jag blev allt mer desperat. Jag har flyttat runt på den stackars växten utan att den verkat må bättre. Tillslut hamnade den i badrummet och där har den blivit kvar, det verkar som om den trivs, och nu har de knoppar som inte fallit av börjat öppna sig. Hurra!

Inga kommentarer: