tisdag 14 oktober 2008

Idag funkade allt!


Jag lyckades löda alla tre paren bollar. Låt gå för att jag inte riktigt kunde få dem klotrunda, men de sitter i alla fall ihop. På bilderna (ursäkta suddigheten!) syns den nya maskin min man investerade i. Till viss del för min skull, tror jag och nu fick jag äntligen testa om den funkade. Det var inte några problem att med den finaste slipgrejen få bort de lodskarvar som syntes när jag kom hem från kursen. Ska bara smärgla och sedan borra hål runt om dem som på den första jag gjorde. YES! Mer om detta senare.

Det har blivit en del stickande det senaste, och jag har kommit att tänka på att man borde ha något att fästa en gles sjal med. Jag hade tre stycken oregelbundna ringar sedan tidigare silverkurser, och en idé om att smida en spik att trä igenom. Jag gjorde en form och smälte överblivet silver i den. Det blev två stycken sedan gick formen sönder. Jag fick banka och greja en del men visst ser det ut som en spik? Den är inte riktigt klar än för jag vill göra något som säkrar att man inte tappar spiken, kanske en kedja? Blir det bra kommer det till shoppasaker lite senare.

5 kommentarer:

gunnelsvensson sa...

Ja du det är inte så lätt att löda, eller hur ?

Anonym sa...

Fattar inte riktigt det där med lödning men det ska bli spännande att se när det blir färdigt.

Kram på dig!

LADY JEN sa...

Vad fina "spikarna" blev, riktigt häftigt ju! Ska bli roligt att färga garn ihop imorgon!

blomman sa...

Roligt att var tusenkostnär, önskar jag hade tid. Jag har varit inne och tittat på dina smycken som du har till salu.Mycket fint och billigt!Har nu lagt till dig till mig också, så jag återkommmer.:-)

Bambustickan sa...

Bara för att tipsa finns det något som heter ring spänne som ser ungefär ut så där i från vikinga tiden. Men där sitter spiken fast runt om. Man puttar upp lite tyg i ringen och sticker i genom nålen och slätar ut det igen. Så sätt sitter allt fast i samma spänne. Jag skulle rekomendera att ta en titt på det sök på ring spänen på nätet så hittar du det kram bambustickan