tisdag 21 oktober 2008

För det första måste jag bara visa hur det blir att sticka i "apelsingarnet"! Jag har börjat från tårna enligt recept från Ladyjen. Det var lite pilligt första varvet möjligtvis men det blir ju så bra. Passar precis och värmer gott om tårna, jag har redan testat. I morgon ska jag få beskrivningen på hälen...Sedan får jag väl försöka hitta något kul mönster för skaftet för räta blir man ju trött på i längden...

Egentligen är jag för trött för att blogga i kväll, tänkte redan i morse att det måste bli en tidig kväll. Men jag måste bara visa mitt spänne med spiken, det blev klart i kväll på silverkursen. Tyvärr är bilden lite suddig. Det blev två stycken, kommer eventuellt att göra ett till senare. Ett ska jag behålla och ett lägger jag nog till försäljning på shoppasaker.

Jag hann med att göra ett par örhängen idag också, de ska filas lite till på tisdag, sedan lägger jag ut dem också på shoppasaker.

Det börjar bli en följetong med mina silverbollar...Här är de igen, nu är det inte mycket kvar. Jag ska borra upp hålen lite med en kulfräs nästa gång, samt polera dem lite till. Sedan ska det fästas en silvertråd genom dem, som i sin tur ska fästas vid ett stift så att det blir ett örhänge. Tänkte att det ska bli ca 3-4 cm långt och liksom dingla från örat...Mer om det senare! Natti, natti!




1 kommentar:

Anonym sa...

Läckert med garnet, jag tycker det är mer "tutti frutti", snyggt i alla fall.