söndag 26 oktober 2008

En socka klar!


Nu är jag klar med den ena apelsinstrumpan, eller tuttifrutti, som du tyckte passade bättre Karin. Hur som helst blev den jättebra, garnet är skönt och varmt och sticks inte alls. För att det skulle hända något på skaftet gjorde jag några rader med hål, och sedan en resår, 4 rm och 2 am. Trodde först att jag skulle göra dem jättelånga, typ över knät men insåg att jag får mer användning av korta. Ska bara orka göra en till nu om jag inte vill hoppa runt på ett ben.

4 kommentarer:

LADY JEN sa...

Åhh är du redan färdig med en, jag som inte ens har bestämt mig för vilket mönster jag skall göra. Men tänkte jag skulle börja nu i veckan när jag är ledig lite. Fresten sockan blev jättefin!!

Syns i morgon

Anonym sa...

Vilken fräck strumpa, nu har jag skrivit om dig i min blogg, fast det vet du redan men ändå:D

Anonym sa...

Den blev jättesnygg, Ser ut att passa perfekt!

Anonym sa...

När kommer det upp sådana fräcka sockar på din säljsida?
Kram!