fredag 4 juli 2008

Det är en ros utsprungen. Snart.

I morse vaknade jag 07.30 till skillnad från alla andra dagar denna vecka när jag sovit till 11-12...Kanske är det för att jag ska måla det där sista lagret färg (hoppas jag) och sedan hinna få in möblerna i rummet? Det känns i alla fall roligare än de andra dagarnas (nätternas) arbete, nu när jag snart får se resultatet. Vilken färg? Vit, helt ospännande och vanlig vit väggfärg. När vi började med husets väggar för sådär 8 år sedan var det lila, blå, hallonröd som gällde. Nu är det olika toner av vit. Börjar jag bli gammal och seriös?

När jag satt på altanen med mitt morgonkaffe fick jag syn på rosen jag köpte för ett tag sedan och satte i en kruka utanför dotterns rum. Jag har aldrig lagt märke till hur rosor slår ut, men nu såg jag att den här liksom viker bort en flik i taget...Var tvungen att ta fram kameran. Ska försöka kolla hur det fortsätter, om jag kommer ihåg det.Slutbloggat för idag, på med målarkläderna!

Inga kommentarer: