måndag 23 juni 2008

Det ena ger det andra!

Nu när jag kapitulerat och påbörjat ett nytt projekt finns inte samma spärrar kvar. Jag kunde inte somna igår för att jag kom på att spetsmönstret borde testas i det tunga viskos-effektgarnet jag fyndade på loppis. Inte det svarta som blev en tröja utan ett likadant garn fast knallrött. Jag blandade det med ett rött alpackagarn och vips! Helt läckert! När jag hade stickat 15 cm på det höll jag det över armen och såg genast vilken fantastisk tröja det skulle kunna bli! Så- för första gången stickar jag en tröja/kofta? där jag börjar med ärmarna. Alpackagarnet hade nog räckt till halsduken det först skulle bli men inte till något större. Så jag var tvungen att rusa iväg till garnaffären. Tur att hon hade den färgen, och tur att jag hann innan hon stängde butiken! Två ärmar är så gott som färdiga och nu gäller det att jag tänker snabbt på hur jag vill att fram och bakstycket ska se ut. En kofta hade jag haft mest nytta av, men det kanske blir trist?

Inga kommentarer: