fredag 2 maj 2008

Studiedag

Idag var det studiedag på jobbet. Jag fortbildade mig textilt med Ann. Vi åt lunch i Botaniska och blev sittande och testade stygn och diskuterade allt från himmel och jord i tre (!) timmar. Solen lyste och trots att det blåste lite snålt då och då var det inte för kallt att sitta utomhus. TACK Ann för en superinspirerande dag! Nu orkar jag ända fram till sommarlovet!
Ann berättar varje gång vi ses om hennes dotter Åsas projekt med solsäkra textilier. Barnkläder med hög solfaktor. Snygga i designen och väldigt användbara. Nu är det nära att "Solkatt" släpps på nätet...Nästa vecka kan man börja titta...Jag tycker att det ska bli spännande för jag har hört om det här ett tag, även om jag inte har så små barn. Mina stora barn behöver också kläder i det här materialet. En marknad?
Slutligen; ett godishalsband som jag gjorde igår kväll. Eller blev det ett armband? Knäppet är en snygg knapp som jag tyckte passade bra. Gillar det jättemycket!

2 kommentarer:

LADY JEN sa...

Låter som du haft en riktigt bra dag... jag längtar också efter sådana inspirerande och kreativa dagar. Själv har jag suttit inne och skrivit hela dagen, och nu ikväll har jag avslutat ett broderiprojekt som borde varit färdigt för längesedan.
Kram Jenny

skapasaker sa...

Jag tycker att vi ska ta oss lite sådan tid på något sätt, kanske åka ner till havet? Vi är ju faktiskt i närheten hela tiden och jag har ju bil. Lite garn och tyg, kanske en kamera eller ett block? Det kan vi väl försöka göra en måndag eller onsdag?