fredag 16 maj 2008

Har inte tid!

Jag har inte haft tid att sätta händerna i något ordentligt på senaste. Visst, jag har gjort lite papperspärlor i svart och vitt för jag tror att det skulle bli ett fräckt halsband, och jag har stickat vidare på viskosgarnet, som jag för övrigt tror kommer att räcka långt. Troligtvis blir det till en hel tröja. Men när ska jag ha tid? Jag har med det i väskan till jobbet men det enda som händer är att det ligger där och blir trassligt.

Hittade en intressant länk idag när jag bloggade runt på Ladyjens sida. http://www.jimmybeanswool.com/freeKnittingPatternTaoSilkScarf.asp
Skulle gärna sticka mig en häftig halsduk i något roligt mönster. Ska undersöka närmare...

Allt verkar bli halvgjort just nu, jag har fortfarande en strumpa kvar att sticka och nu vill Mikaela ha en 50-talsklänning till på torsdag när hon ska på fest! Jag vet inte var jag ska få tag på ett bra, tidsenligt mönster med underkjolar och allt. Jag vet inte heller var jag ska hitta tyg som passar. Minsta problemet verkar vara att hitta tid att sy den...

Jag har börjat på en intressant bok också, Kleopatras kam av Maria Ernestam.
"Men en dag dyker en äldre kvinna upp på kontoret med en märklig förfrågan: Jag har ett uppdrag till er, säger hon. Jag vill att ni ska döda min man. Och hon är beredd att betala bra till den som hjälper henne."
...står det i baksidestexten. Måste säga att jag blir nyfiken, hoppas den är bra för jag har precis avslutat ännu en seg bok.

Och, sist men inte minst:
GRATTIS SYRRAN PÅ FÖDELSEDAGEN!!!Önskar att vi kunnat fira tillsammans! Får ta det i sommar för då ska vi ses, eller hur?

Inga kommentarer: