torsdag 24 april 2008

Lite ny inspiration

Nu har jag inte stickat något på ett bra tag, hade tänkt blogga om en väst jag virkade på en riktigt utmattande föreläsning men det är inte lönt, ska nog repa upp den. Garnet känns inte rätt, blir nog bättre som bikini. Och det har jag faktiskt aldrig ägt- en virkad bikini. Det blir kanske den otippade favoriten?

Däremot; goa arbetskompisen Ladyjen och jag har planerat ett tema på jobbet som kan kallas återbruk, och då blev jag så sugen på att klippa i mina högar av avlagda jeans igen så idag fick dottern en ny väska. Passar den bra på Norgeresan i helgen, Mik?

Broderiet på väskan är från en kul och inspirerande kurs på Nääs med Henriette Ousbäck, där vi tryckte med kakelplattor och testade olika stygn. Det har bara blivit liggande och fick äntligen sin plats på en jeansfåll.


För övrigt har jag fått igång en tanke om att arbeta lite med sötvattenspärlor, tycker att jag kan behöva det till min pärlsamling. Det tycker nog ingen annan i min familj...Jag ska på "Home-party" hos en kompis i morgon kväll, och började söka på nätet efter sötvattenspärlor. Det slutade med att jag beställde från http://www.hobbygruppen.se/index.asp




Håll med om att det ser läckert ut...Ska bli kul att prova nya smycken! Återkommer!

2 kommentarer:

LADY JEN sa...

JAG VILL OXÅ HA PÄRLOR!!! Har aldrig tidigare testat att göra smycken men jag blir så inspirerad av de du gjort. Det dumma är att tiden inte räcker till... som du skrev om i förra inlägget. Finns ju mycket roligare saker att göra än att skriva ex-jobb.

Du får gärna höra av dig om hur det gick i eftermiddags på återbruket.

Kram Jenny

gunnelsvensson sa...

Så kul att du gått på kurs för Henriette! Jag har gått på massa kurser för henne och haft mycket stort utbyte med henne i många många år !!