söndag 27 april 2008

Feelgood-söndag


Vad ska man ta sig till en mulen, grå söndag när regnet smattrar på taket? Garanterat botemedel är Nigellas goa chokladtårta och en kopp kaffe i uterummet.



Jag hittade den något bortglömda strumpstickningen som blivit fel, och gjorde mig en markör att testa när jag skulle öka för hälen. Det funkade jättebra, så nu har jag lärt mig något nytt. Strumpan blev klar och nu ska jag bara göra en till. Med lite färre fel hoppas jag. Av bara farten gjorde jag nog tjugo markörer till.
Den nya cementbänken som Stefan gjöt i veckan hann vi också inviga, både med en kopp eftermiddagskaffe, och med ett glas vin i solnedgången med trevliga grannar. Längtar tills solen hinner värma upp bänken så ska jag dricka mitt morgonkaffe där i sommar.

2 kommentarer:

Elevensval trulsegårsskolan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
LADY JEN sa...

Tack så jättemycket för de jättefina stickmarkörerna jag fick idag... ska blogga om dem imorgon, så håll utkik där då:) Syns på onsdag, men hörs säkert innan.
Kram