onsdag 2 april 2008

Den obegripliga tingesten blev faktiskt en kofta!

Ok, här är den nu, min kofta. Som alltid annars skulle sid- och ärmsömmarna sys ihop, men det konstiga vara att fram- och bakstycket såg likadana ut. Man undrar ju vilket som är fram och villket som är bak. Trär man bara in armarna i ärmarna så "ramlar" det ena "bakstycket" ner bakom halsen och bildar en slags sjalkrage. Fiffigt men det hade nog inte funkat om garnet inte var så tunt och spetsstickningen så elastisk. Mönstret finns på http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=94&d_id=12&lang=se om det är någon som blir sugen. Jag stickade medium, men den drar lite så large kanske hade varit bättre? Ärmarna blir korta hur som helst och då blir man ju sugen på att göra ett par pulsvärmare...Garnet var drygt, bara 2,5 nystan (hekto, tror jag).

Hur som helst ringde de från Strikk igår och sa att de fått in det hallonfärgade lingarnet jag beställt, så nu bär det av igen!

2 kommentarer:

LADY JEN sa...

Roligt att se koftan färdig... ser riktigt fin ut. Du får ha den på dig på jobbet på måndag så jag får se den på:)
//Jenny

skapasaker sa...

Ja, men jag har redan tjuvstartat...Hade den på mig idag.
;)